عکسهای ایرانی و خارجی و مطالب جالب

**اگر آمریکا و طرف‌های غربی بفهمند ایران کشور قوی‌ای است، دست از لجبازی برخواهند داشت**

عکسهای ایرانی و خارجی و مطالب جالب

**اگر آمریکا و طرف‌های غربی بفهمند ایران کشور قوی‌ای است، دست از لجبازی برخواهند داشت**

پیشنهاد جلیلی برای مقابله با ریزگردهای خوزستان مستند به کدام تجربه موفق بین المللی بود؟

در جولای 2016، 800 هزار نفر از مردم داوطلب از ایالت اوتار پرادش- پرجمعیت‌ترین ایالت هند با 190 میلیون جمعیت-  ظرف تنها 24 ساعت 50 میلیون درخت در امتداد جاده‌ها، راه‌آهن و در زمین‌های عمومی کاشتند. این اقدام از جمله تعهدات هند در کنفرانس آب و هوای پاریس در سال 2015 بوده است که در پالایش هوای آلوده شهرهای هند بسیار موثر واقع شده است.
در جولای 2016، 800 هزار نفر از مردم داوطلب از ایالت اوتار پرادش- پرجمعیت‌ترین ایالت هند با 190 میلیون جمعیت- ظرف تنها 24 ساعت 50 میلیون درخت در امتداد جاده‌ها، راه‌آهن و در زمین‌های عمومی کاشتند. این اقدام از جمله تعهدات هند در کنفرانس آب و هوای پاریس در سال 2015 بوده است که در پالایش هوای آلوده شهرهای هند بسیار موثر واقع شده است.
گروه اجتماعی-رجانیوز: مشکل خوزستان این روزها بسیاری از هموطنان را ناراحت کرده و زندگی دشوار مردم این استان مقاوم در هوای  غبارآلود هم و غم اکثر ایرانیان شده است. 
 
به گزارش رجانیوز چگونگی حل مشکل آلودگی هوای خوزستان و مسئله ریزگردها این روزها از جمله سوالات اصلی بسیاری از مردم و مسئولان  شده است. اما جالب توجه است که بدانیم در دنیا کشورهای مختلفی با این پدیده مواجه بودند و روش‌های مختلفی را برای حل آن اتخاذ کردند. استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای ایجاد جنگل مصنوعی از جمله این راهکار‌ها می‌باشد.
 
جالب‌ترین نمونه استفاده از ظرفیت‌های مردمی تجربه کشور هند می‌باشد. هند از جمله کشورهای دنیا است که آلودگی هوا در شهرهای آن بسیار قابل توجه می‌باشد.
 
در جولای 2016، 800 هزار نفر از مردم داوطلب از ایالت اوتار پرادش- پرجمعیت‌ترین ایالت هند با 190 میلیون جمعیت-  ظرف تنها 24 ساعت 50 میلیون درخت در امتداد جاده‌ها، راه‌آهن و در زمین‌های عمومی کاشتند. این اقدام از جمله تعهدات هند در کنفرانس آب و هوای پاریس در سال 2015 بوده است که در پالایش هوای آلوده شهرهای هند بسیار موثر واقع شده است.
 
 
 
 
 
جالب‌توجه است که مسئولین دولت یازدهم نیز معتقد هستند که درختکاری می‌تواند اوضاع خوزستان را بهبود ببخشد. سعید جلیلی نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای امنیت ملی پیش‌تر با اشاره به سخنان وزیر جهاد کشاوزی گفت: 
 
 اخیرا وزیر کشاورزی اعلام کرد با درختکاری می توان ظرف مدت یک ماه مشکل فعلی مردم خوزستان را کمتر کرد اما این کار باید زودتر انجام می شد تا وضعیت برای مردم آن منطقه مثل امروز نشود.
 
به همین جهت تصاویر زیر را که نمونه‌ای موفق و روکردی در گینس به حساب می‌آید تقدیم مخاطبان می‌کنیم؛ باشد که علاوه بر مخاطبان مسئولین دولت یازدهم هم نگاهی به آن بیاندازند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
مطالب مرتبط:
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد