عکسهای ایرانی و خارجی و مطالب جالب

**اگر آمریکا و طرف‌های غربی بفهمند ایران کشور قوی‌ای است، دست از لجبازی برخواهند داشت**

عکسهای ایرانی و خارجی و مطالب جالب

**اگر آمریکا و طرف‌های غربی بفهمند ایران کشور قوی‌ای است، دست از لجبازی برخواهند داشت**

چه کسی «بازنده» مناظره‌ها بود؟

گر چه در تأسف و دریغ از آنچه در مناظره ها بر سر اخلاق و افکار عمومی رفت و آنچه بر سر اعتماد و سرمایه اجتماعی آمد با دیگران همراهم، اما بر خلاف برخی از دوستان جریان حاکم دولتی را برنده پایان مناظره ها نمی دانم.     
 
مهمتر از ابعاد سیاسی رقابت های انتخاباتی به شکل عام و مناظره ها به طور خاص، ابعاد فرهنگی و اجتماعی این رویدادها هستند که گاه کمتر مورد توجه قرار می گیرند.
 
در مناظره ها و مشخصا مناظره سوم که بخش مهم تر و پایانی آنها بود چند نقطه طلایی و حساس وجود داشت که یکی از آنها حرفی بود که آقای روحانی از سر ناراحتی زد و نمی دانست که چه قدر به نفع رقیب او خواهد شد و آن اعتراف به حمایت بخش مهمی از بدنه اجتماعی طرفداران دکتر احمدی نژاد از آقای رییسی بود.  
 
گمان می کنم بازنده مناظره سوم آقای روحانی بود و دقیقا با همان یک کلمه که از دهانش در رفت، چیزی که آقای رییسی نمی خواهد به روی خودش بیاورد اما نقطه قوت اوست: تیم احمدی نژاد!
 
علیرغم همه انتقادات مان به دکتر احمدی نژاد این واقعیت را نمی شود انکار کرد که در کنار همه ایرادها و خطاها، نقاط قوت فراوان و قابل توجهی در کارنامه هشت ساله او هست.
 
او به سراغ متن جامعه رفت و فراموش شدگان حاشیه نشین را به شکل های مختلف مورد توجه قرار داد، به عنوان رییس جمهوری به جاهایی سر زد که حتى فرماندار و مدیرکل اداره هم نرفته بود، چه رسد به استاندار و وزیر و حالا مردم آن چنان منطقه و روستایی می دیدند که رییس جمهوری به سراغشان آمده و در کنارشان نشسته است. 
 
اسمش را هر چه می خواهیم بگذاریم؛ عوامفریبی، حرکات پوپولیستی، شوآف، توی اتاق های دربسته مان در تهران و زیر کولر و در جلسات رسمی و با جماعتی از نخبگان و مسؤولان،  هر چه بگوییم فرقی نمی کند! 
 
آنچه بسیاری از مردم در گوشه و کنار کشور نه تنها احساس، بلکه بالاتر از آن با یارانه چهل و پنج هزار تومانی لمس کرده اند هرگز با شعارها و حرفهای ما فراموش نخواهد شد.   
 
ایران فقط تهران و شمیرانات نیست و دنیا هم فقط تویتر و فیسبوک نیست، این چیزی است که بسیاری از ما هنوز نفهمیده ایم و گمان می کنیم همه کشور و همه مردم باید مثل ما فکر کنند.
 
شاید آقای رییسی از بیان این نکته ابا داشت یا حتى می خواست آن را پنهان کند ولی این کلمه از دهان آقای روحانی در رفت - و به نفع رقیبش، آن هم در اوج مناظره سوم- و در واقع به همه آن حاشیه نشینان آزرده و خسته در گوشه و کنار کشور گفت که اگر می خواهید کسی مثل خودتان بیاید به دادتان برسد به رقیب من رأی بدهید!
 
(اشتباهی که امروز هم مسؤولان ستاد آقای روحانی کردند و گفتند که تیم آقای احمدی نژاد در ستادهای آقای رییسی و آقای قالیباف پخش شده اند) 
 
غفلت از واقعیت های متن اصلی جامعه و محدود شدن به تحلیل ها و مشورت ها و نگاه ها و سلیقه های اطرافیان خطری است که همه را تهدید می کند، از اصولگرای عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تا اصلاح طلب عضو هیأت علمی دانشگاه تهران.
 
این اشتباه اکثر نخبگان فرهیخته، اغلب روشنفکران دانشگاهی، چهره های فرهنگی، هنرمندان، سینماگران، نویسندگان، روحانیون و ... است که هرچند شاید روزی از یک روستای دور به قم و اصفهان و تهران آمده اند اما به مرور فراموش کرده اند که ایران فقط تهران نیست و سرنوشت انتخابات را تحلیل های عمیق و فلسفی کانال های تلگرامی تعیین نمی کنند.  
 
ما که قواعد دموکراسی را پذیرفته ایم و به هر صاحب شناسنامه ای حق یک برگ رأی را داده ایم لاجرم باید بپذیریم که توده های مردم با آرایی تعیین کننده نتیجه انتخابات هستند که شاید چندان خوشایند ما نباشد!
منبع: کانال تلگرام محمدرضا زائرى
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد