عکسهای ایرانی و خارجی و مطالب جالب

**اگر آمریکا و طرف‌های غربی بفهمند ایران کشور قوی‌ای است، دست از لجبازی برخواهند داشت**

عکسهای ایرانی و خارجی و مطالب جالب

**اگر آمریکا و طرف‌های غربی بفهمند ایران کشور قوی‌ای است، دست از لجبازی برخواهند داشت**

خروش حامیان رئیسی این بار در زاهدان: رئیسی: هراس ایجاد می‎کنند که اینها می‎خواهند دیوار بکشند؛ چرا عقل مردم را دست کم می‎گیرید؟

ما بد می‎دانیم انسان این‎گونه نسبت به مردم حرف بزند یا فکر و عقل و اندیشه مردم را دست کم بگیرد. این چه حرفی است که بخواهید مردم را از این چیزها بترسانید. این طوری با عقول مردم نباید برخورد کرد. این نوعی اهانت تلقی می‎شود به فهم و درک مردم. شما می‎توانید جای این بگویید سوالتان چیست؟ ما این قدر کار ایجاد کردیم.

رجانیوز-گروه سیاسی: دقایقی پیش رئیسی وارد زاهدان شد وقرار است در جمع مردم خونگرم این استان سخنرانی کند. استان کرمان مقصد بعدی او خواهد بود.

 

تکمیلی:

 

رئیسی در جمع علمای سیستان و بلوچستان گفت: از ابراز محبت و احساسات علما و برادران اهل سنت و شیعه از همه اقلیم ها با همه گویش ها و گرایش ها کمال تشکر را دارم.
 
او افزود: امروزدر خطه ای هستیم که مرزبانان کشور اجازه ندادند با گذشت ایام یک وجب از خاک میهن مورد طمع قرار بگیرد و این در حالی بود که تنگنا و مشکلات زیادی داشتند. آنان با دلی شاد و وحدت و انسجام جلوه ای از زندگی وحدت بخش مقابل دوست و دشمن به تصویر کشیدند.
 
او افزود: ما ذخایر و منابع فراوان و نیروی متراکم انسانی کم نداریم اما فقر مطلق و بیکاری زندگی مردم را رنج می دهد.
 
رئیسی افزود: مردم این خطه اهل کارند اما کار نیست. امروز با مشکلات بسیاری مواجهیم و برخی فقط به ۴۵ هزار تومان یارانه اتکا دارند.
 
او گفت: تصور ما این است که این وضعیت قابل تغییر است. مردم در شرایط عادی می سازند اما با تبعیض نمی سازند. این که وضع موجود مولود بی تدبیری باشد نمی پذیرند، می توان با مدیریت جهادی و انقلابی از منابع، بهترین استفاده را کرد تا زندگی مردم تغییر کند.
 
او افزود: مردم باید به انتخابات گذشته بنگرند و ببیند آنچه می خواستند محقق شد اگر نشده باید به فکر تغییر باشند.
 
رئیسی گفت: نباید مردم را ترساند. دولتمردان باید به مردم بگویند چه کار کرده اند اما اگر پرونده خالی بود و مردم احساس کردند مشکلات افزایش یافته مردم چگونه اعتماد کنند.
 
تکمیلی:
 
رئیسی گفت: سلام و درود بر شهیدان و خانواده مکرم و معززشان. سلام و درود بر جانبازان و ایثارگران. سلام و درود بر مرزبانان با غیرت سیستانی و بلوچستانی. سلام بر همه طوائف. سلام بر مردان وزنان غیرتمندی که حافظ مرزهای جغرافیایی و فرهنگی این کشور بودند و ایستادگی و مقاومت و پاسداری از این مرز و بوم را پیشه خود کردند.
 
او افزود: در این استان ذخائر و نیروی جوان، مبتکر و خلاق متراکم داریم. در این استان با برنامه‎ریزی می‎توان بسیاری از مشکلات و دغدغه‎های مردم را حل کرد. با اصلاح سه نگاه مشکلات حل شدنی است. نگاه اول به مردم و توانایی مردم است. امام مردم را باور داشت. رهبری معظم انقلاب مردم و جوانان را باور دارد. اگر دولت جوانان را به عنوان کلید حل مشکلات کشور باور داشت، وضعیت این‎گونه نبود. کلید این قفل و قفل‎های بسیار دیگر، حضور مردم توانمند و جوانان خلاق برومند ما خواهد بود.
 
رئیسی ادامه داد: دومین نگاه که باید اصلاح شود، نگاه به بیگانه است. بیگانه مشکلی را از هیچ کشور و ملتی حل نکرده که دومی‎اش ما باشیم. باید نگاه به بیگانه عوض شود. او مشکل‎گشای کشور نخواهد بود. (مردم: مرگ بر آمریکا)
 
او افزود: سومین نگاه، نگاه به منابع و ذخائر کشور است .ما آنچه کم داریم، آب نیست، خاک نیست، منابع کم نداریم. بیش از 700 هزار میلیارد تومان خلق پول یا نقدینگی را شاهدیم در این کشور ایجاد شده. اگر این نقدینگی درست صرف می‎شد، امروز شاهد تعطیلی بیش از 17 هزار کارگاه و مرکز خدماتی در کشور نبودیم.
 
او ادامه داد: ما سهممان از دریا 2 درصد است. بعضی از کشورهای اروپایی از اقتصاد دریا استفاده می‎کنند. اگر اقتصاد دریا فعال شود، چقدر اشتغال ایجاد می‎کند؟ پاکستانی‎ها رقم بالای 8 میلیارد در فضای مجازی دارند استفاده می‎کنند.
 
او افزود: خرمایی که در این منطقه به عمل می‎آید چرا بخشی‎اش فاسد می‎شود؟ کافی است سرمایه‎گذاری شود. در کنار هر کشاورز 4 شغل دیگر با سنایع تبدیلی ایجاد خواهد شد. اینها شعاری نیست. امروز میزان قاچاق کالا در کشور چقدر است؟ کوله‎بری مشکل ما نیست. کسی که می‎خواهد زندگی‎اش را اداره کند با یک کالایی مشکل او نیست. یقه‎سفیدها مورد بحث ماست.
 
رئیسی تأکید کرد: می‎گویند اشتغال در کشور چگونه ایجاد می‎شود؟ 18 میلیارد دلار قاچاق داریم. اگر نصف شود چه اتفاقی می‎افتد. هر یک میلیارد دلار، صد هزار شغل در کشور ایجاد می‎کند.
 
او افزود: می‎گویند چکونه می‎گویید می‎شود این میزان شغل ایجاد کرد. ما می‎گوییم دستور قانون برنامه توسعه این است که باید حتما شغل میلیونی در کشور ایجاد کرد. اگر این کار را نکنیم با این روند رشد، ده سال طول می‎کشد تا بیکاران فعلی صاحب شغل شوند. ما می‎گوییم در یک حرکت انقلابی حتما باید شغل میلیونی ایجاد کرد. از کجا شغل ایجاد شود؟ مسکن یکی از صنایعی است که بیشترین شغل را ایجاد می‎کند. هم مستقیم و هم غیرمستقیم. بسیاری از مشاغل فعال می‎شوند. مسکن سالی 6 درصد رشد داشت. دارد دولت تمام می‎شود. هنوز مسکن مهر تحویل مردم نشده. چرا مردم باید 4 سال صبر کنند؟
 
او ادامه داد: دولت در برابر کسی که تمام دارایی‎اش یارانه است مسئولیت دارد یا ندارد؟ باید دهک‎های پایین دریافت یارانه‎شان حتما افزایش پیدا کند.
 
او افزود: ما مشکلات کشور را می‎دانیم. چرا می‎گویند نمی‎شود؟ دولت یا می‎تواند بگوید یک کارهایی در دور اول انجام دادیم و الان می‎خواهیم در دور دوم نکمیل کنیم. من از شما می‎پرسم. آیا دولت به وعده‎های خودش عمل کرده؟ اگر عمل نکرده یک راه دیگر دارد. این راه چیست؟ رقیب‎هراسی است. در مردم هراس ایجاد کند که اینها که می‎آیند می‎خواهند دیوار بکشند. شما عقل مردم را دست کم گرفتید. چرا به مردم اهانت می‎کنید؟ ما دیواری بلند بین چپاولگران و حقوق مردم خواهیم کشید.
 
او افزود: چرا این قدر عصبانی هستید از حضور یک کاندیدا در صحنه؟ چرا این قدر پرخاشگری می‎کنید؟ چرا این قدر پریشان شدید؟ از دست کارگرانی عصبانی هستید که به شما اعتراض می‎کنند؟ از دست فقرا و محرومینی عصبانی هستید که مدیریت شما را نمی‎پذیرند؟
 
او ادامه داد: الان در و دیوار هم دارد ضبط می‎کند که من چه وعده‎ای می‎دهم. از افتخارات نظام این است که مردم مطالبه کنند، نقد کنند. این سلامت نظام را تضمین می‎کند. ما بد می‎دانیم انسان این‎گونه نسبت به مردم حرف بزند یا فکر و عقل و اندیشه مردم را دست کم بگیرد. این چه حرفی است که بخواهید مردم را از این چیزها بترسانید. این طوری با عقول مردم نباید برخورد کرد. این نوعی اهانت تلقی می‎شود به فهم و درک مردم. شما می‎توانید جای این بگویید سوالتان چیست؟ ما این قدر کار ایجاد کردیم. اصلا لازم نیست بیایید طرف مقابل را مورد اهانت قرار دهید.
 
او گفت: بنده به عنوان یک کاندیدا از وقتی پا در این صحنه گذاشتم همیشه سعی کردم مدافع حقوق مردم و سپر همه بلاها باشم.
 
رئیسی افزود: با فعال کردن صنایع پایین دستی باید کاری کنیم که اولا دو میلیون شغل صنایع پایین دستی پتروشیمی تبدیل شود به دوازده میلیون تن شود. خام‎فروشی نکنیم. اینها هم هقابل اقدام است. همه اینها شدنی است در کشور.
 
او ادامه داد: نسبت به کشاورزی باید اقدام سریع انجام شود و هم محصولات آبزی و دریایی.
 
او گفت: نکته بعد سرمایه‎گذاری در رابطه با معدن است. بیست سال قبل گفته بودند جنوب خراسان یعنی متصل به اینجا اقتصادش سنگ است. اگر از اینها استفاده شود، زندگی مردم سکه خواهد شد.
 
او ادامه داد: ما سهممان از ترانزیت منطقه چقدر است؟ سهممان در تجارت منطقه چقدر است؟ این عراق تجارتش با ما بیشتر است یا ترکیه؟ چرا باید این‎طور باشد؟ اگر بازار و سیاست خارجی و دانشگاهمان با هم ارتباط داشته باشد این طور نمی‎شود. اینها نیاز به کار دارد. کار نیاز به مدیریت انقلابی دارد. مشکل کشور ما ضعف مدیریت اجرایی است.

 

تصاویر ورود به زاهدان:

 

 

 

 

حضور در مزار شهدای زاهدان:

 

 

دیدار با علمای اهل سنت:

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد