سقوط توپولوف کاسپین به دلیل نقص فنی نبود | ![]() | ![]() |
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در هیچ مقطعی هواپیمای غیراستاندارد وارد ناوگان حمل و نقل کشور نشده است، تاکید کرد: تمام هواپیماهایی که در ناوگان فعال هستند استاندارد بوده و هواپیمای غیراستاندارد در ایران نداریم. قیمت بلیت هواپیما باید منطقی شود؛ نه گران. به گزارش ایسنا، محمدعلی ایلخانی ـ دربارهی شرایط فعالیت شرکتهای هواپیمایی، تصریح کرد: ابتدای هفته بخشنامهی تاسیس شرکتهای هواپیمایی صادر شده که طبق این بخشنامه اجازه نمیدهیم هواپیماهای استیجاری و هواپیماهای مستعمل روسی وارد کشور شود. هواپیماها باید ملکی و ترجیحا غربی باشند. هواپیماهای شرقی نیز فقط نو و براساس سفارش ما باید ساخته و وارد ناوگان حمل و نقل هوایی کشور شوند. وی تصریح کرد: از این پس با مقررات قبلی مجوز فعالیت به شرکتهای هواپیمایی صادر نمیشود. همچنین بحث ادغام شرکتها نیز مطرح و پیگیری میشود تا بتوان شرکتها را قویتر کرد. ایلخانی دربارهی آخرین نتایج به دست آمده از کمیتهی بررسی سانحهی هوایی توپولوف کاسپین، گفت: هیات روسی که به کشور آمده بود بازگشتند و دو گروه کارشناس از ایران برای بازخوانی نوار FDR وCVR هواپیما و همچنین بررسی قطعات باقیمانده از هواپیما به روسیه اعزام میشوند. سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری گفت: آنچه تاکنون در این بررسیها مشخص شده این است که هواپیمای توپولوف کاسپین هیچ ایرادی نداشته و سقوط به دلیل نقص فنی نبوده بلکه اتفاقی خارج از دستورالعملهای هواپیما رخ داده است چراکه این هواپیما 20 روز قبل در روسیه چک شده و از نظر فنی هیچ مشکلی نداشته است. بلکه موتور شماره یک هواپیما ناگهان منهدم شده که علت آن در حال پیگیری است. وی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما اظهار کرد: به دنبال منطقی کردن قیمت بلیت هواپیما هستیم نه گران کردن آن؛ قیمت بلیت هواپیما باید براساس عرضه و تقاضا معین شود که مجلس شورای اسلامی این موضوع را قبول کرده و دولت نیز باید موافقت کند و منطقی کردن قیمت بلیت را براساس عرضه و تقاضا ابلاغ کند. |