عکسهای ایرانی و خارجی و مطالب جالب

**اگر آمریکا و طرف‌های غربی بفهمند ایران کشور قوی‌ای است، دست از لجبازی برخواهند داشت**

عکسهای ایرانی و خارجی و مطالب جالب

**اگر آمریکا و طرف‌های غربی بفهمند ایران کشور قوی‌ای است، دست از لجبازی برخواهند داشت**

نرم‌افزار رایگان فیلترینگ خانگی

نرم‌افزار رایگان فیلترینگ خانگی

نرم‌افزار فیلترینگ خانگی به منظور فرهنگ‌سازی درباره استفاده صحیح از اینترنت در خانواده‌ها به صورت نسخه نرم‌افزاری رایگان در سایت شورای عالی اطلاع‌رسانی ارائه شد.

به گزارش ایسنا، شورای عالی اطلاع‌رسانی اعلام کرد: هر فن‌آوری با فراهم آوردن یکسری فرصت‌ها، چالش‌هایی را نیز پیش روی بشر قرار داده است که با توسعه فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری از وقوع ناهنجاریهای فرهنگی و اجتماعی می‌توان مضرات آن را به حداقل رساند.

در دورانی که اینترنت به صورت همه جانبه وارد زندگیمان شده است و محتوا و اطلاعاتی که در آن در ردوبدل می‌شود، بصورت تصاعدی رو به افزایش است، والدینی از دسترسی فرزندانشان به اینترنت آسوده خاطر خواهند بود که بتوانند نحوه استفاده فرزندان خود از این وسیله ارتباطی قدرتمند را کنترل کنند.

بدیهی است آنچه در اینترنت عرضه می‌شود، برای تمامی رده‌های سنی مناسب نبوده و اینترنت بدون فیلتر و پالایش، امکان دسترسی به کلیه سرویس‌ها و متون را که ممکن است برای کودکان و نوجوانان مضر باشد، ایجاد می‌کند. بر این اساس اکنون در بسیاری از کشورها، یکسری از نرم‌افزارهای فیلترینگ جهت استفاده خانواده‌ها تهیه شده و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی نیز با هدف رهنمود خانواده‌ها و در اختیار گذاشتن رایگان این نرم‌افزار برای خانواده‌ها، این نرم‌افزار با همکاری بخش خصوصی تهیه کرده و در اختیار عموم گذاشته است.

اجزای این برنامه ار دید والدین، تعریف فرزندان، امکان انتخاب محدوده سنی برای فرزندان، کنترل تصاویر با استفاده از روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، امکان تعیین زمان استفاده، امکان تغییر پیغام‌ها توسط والدین، ارائه گزارشات، امکان اعمال تنظیمات دلخواه و تغییر رمز عبور اصلی است.

این نرم‌افزار که امکان هدایت کاربر به سمت سایت‌های مفید مانند بخش اخبار، بخش علمی و بخش سرگرمی را داراست در وبگاه دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی با آدرس www.scict.ir قابل دسترسی است.

نظرات کاربران:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد