عکسهای ایرانی و خارجی و مطالب جالب

**اگر آمریکا و طرف‌های غربی بفهمند ایران کشور قوی‌ای است، دست از لجبازی برخواهند داشت**

عکسهای ایرانی و خارجی و مطالب جالب

**اگر آمریکا و طرف‌های غربی بفهمند ایران کشور قوی‌ای است، دست از لجبازی برخواهند داشت**

نقطه وصل احمدی‌نژاد و آیت‌الله لاریجانی

نقطه وصل احمدی‌نژاد و آیت‌الله لاریجانی

خبرگزاری فارس: وزیر دادگستری دولت نهم در جدیدترین یادداشت خود به نقطه وصل رئیس جمهور و آیت‌الله آملی لاریجانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید قوه قضائیه اشاره کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس غلامحسین الهام وزیر دادگستری دولت نهم در جدیدترین یادداشت خود با عنوان "کلمه حق و نقطه وصل " آورده است:

آیت ‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در نطق آغازین مسئولیت خطیر خود کلماتی ایراد نمود که در کلمه پنجم چنین تصریح کرد:
«بعد نظارتی در دستگاه قضایی کشور، امر بسیار مهمی است که همه بدان اذعان دارند این نظارت هم به نظارت درونی دستگاه مربوط می‌شود و هم نظارت بیرونی نسبت به قوه مجریه و سایر قوا. اگر تخلف یا فسادی از قاضی یا مسئولی دیده شود، چهره کل دستگاه ذی‌ربط مخدوش می‌گردد. همه مسئولیم در بهبود این وضع تلاش کنیم. هیچ‌کس نباید جرأت کند و به خود حق دهد برخلاف قانون حکم کند و حقوق شهروندان را ضایع نماید و آرامش و امنیت آنان را سلب کند و چنین کسانی باید بدانند که دیر یا زود به محکمه عدل فراخوانده می‌شوند و حق مظلومان از آنان ستانده می‌شود. بنده در همین جا اعلام می‌دارم که در این راستا نسبت به احدی گذشت نخواهم کرد و بعون الله تعالی خاطیان را به دستگاه عدالت خواهم سپرد.»
احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور نیز در این مراسم در فرازی از سخنان خود با عطف توجه به این کلام چنین گفت: «از اینکه ایشان در صحبت‌های خود اعلام کردند که برای اجرای عدالت هیچ حد و مرزی نمی‌شناسند بسیار خوشحال شدم. این موضوع میثاق و عهدی است که همه ما با انقلاب، اسلام، ولایت و رهبری بسته‌ایم. من اتخاذ چنین موضعی را از سوی ایشان تبریک می‌گویم.»
«باید دست به دست هم مفاسد، تجاوز به حقوق عمومی و نیز به وضعیت کسانی که فرهنگ قانون‌شکنی را در جامعه نهادینه می‌کنند و البته با حفظ احترام مورد رسیدگی قرار دهیم و بدانیم که این سنت الهی است که برای یک حکومت با عدم اجرای عدالت و فراگیری ظلم امکان بقا وجود ندارد.»
«دولت در اجرای عدالت کمک و پشتیبان قوه قضائیه است. البته اجرای عدالت دشوار است چرا که بلافاصله سفارش‌ها، فشارها و فضاسازی‌ها آغاز می‌شود و این‌که گفته می‌شود قاضی باید دارای ویژگی‌های برجسته باشد به خاطر این است که تحت تأثیر‌ چنین فشارهایی قرار نگیرد البته خوشبختانه قضات مؤمن، شجاع و دلسوز در مجموعه دستگاه قضایی فراوان هستند.
والله می‌ارزد که انسان در یک موضعی یک حکم خدا را براساس عدالت اجرا کند و جانش را در آن راه بگذارد چنین اقدامی بهتر از آن است که صد سال در بالاترین مناصب حکومتی باشد اما جامعه از او انتظار عدالت نداشته باشد.»
آنچه در این مراسم اتفاق افتاد زیباترین نقطه وصل ارکان حکومت بود: رئیس قوه قضائیه گفت: «بعون الله تعالی خاطیان را به دستگاه عدالت خواهم سپرد.»
و رئیس قوه مجریه پاسخ داد: «والله می‌ارزد که انسان در یک موضعی یک حکم خدا را براساس عدالت اجرا کند و جانش را در آن راه بگذارد.» این یک اقتراح مبارک بود.
از این کلمات برمی‌آید که جامعه تشنه عدالت است و همگان این نیاز حیاتی را دریافته‌اند و این خلأ در سطوح پائین جامعه نیست. در بالاها است. ایشان چه کسانی هستند که رئیس قوه قضائیه در فراز دیگری از نطق خود می‌گوید: «مرد می‌خواهد و صبر». و احمدی‌نژاد فراتر می‌رود و می‌گوید:
«جان باید داد.» اجرای حکم خدا، تا حد جان باختن پیش می‌رود و البته والا و ارزشمند است.
مبادله این کلمات این آیه قرآن را تداعی می‌کرد:
«ضرب الله مثلا رجلین احدهما ابکم لایقدر علی شیء و هو کل علی مولاه اینما یوجهه لایات بخیر هل یستوی هو و من یأمر بالعدل و هو علی صراط مستقیم»
«نحل 76»
خداوند درباره 2 نفر مثل می‌زند: یکی از آن دو گنگ مادرزاد است و قادر بر کاری نیست و از هر لحاظ سربار اربابش می‌باشد. چنان‌که او را دنبال هر کار و مأموریتی بفرستد خدمت مفیدی انجام نمی‌دهد. آیا چنین شخصی با آن‌کس که [بیان و زبان فصیح دارد] و در قضاوت به قسط و عدل حکم می‌کند و بر راه راست مستقر است، برابرند؟
دیروز دو مؤمن فصیح و صریح از حق و عدل و بی‌پروایی در اجرای آن گفتند. دستگاه عدالت و اجرا اگر بر این پیمان الهی و مشترک که نقطه ممتاز نظام اسلامی است، گام بر ندارند، همانی خواهند بود که سربار جامعه این ولی‌نعمتان خویش خواهند شد و خیری برای آنان نخواهند داشت و اگر بایستند، البته تیرهای بلا به پرتاب آغاز خواهد شد تا جایی که گروهی از یاران خود آنان، سرزنش‌شان کنند که با سخن از «عدالت»، امنیت و آرامش ما را به هم ریختید و قانون‌شکنان عدالت‌گریز را به خیابان‌ها ریختید، پرده دریدید و حرمت انقلاب!! شکستید!! و چه بسا که نستجیر بالله... بخوانندتان که حریم حریمداران! را هتک کرده‌اید. احمدی‌نژاد که تجربه بیشتری از لاریجانی داشت، به او و به خود وعده شهادت داد ولی لاریجانی به «مردانگی و صبر» امید بسته است.
اگر این میثاق مبارک که کلام پنجم، سخن لاریجانی بود، ولی در حقیقت کلام اول و آخر است میان رئیسان قوم یعنی احمدی‌نژاد و لاریجانی به‌سر آید، جلوه زیبای رحمت رحمانی بر فراز آسمان سرخ این میهن و ملت جاودانه خواهد شد، روزش به مهر عدالت و شبش به مهتاب جمال حق تابنده خواهد ماند و این جلوه جامعه مهدوی است که آرزویش همیشه مطلع کلام احمدی‌نژاد است که «اللهم عجل لولیک الفرج»
مبارک باد چنین عهدی!
تا روزی که خورشید حق «مهدوی» بر آدم و عالم بدرخشد.
دیر مباد چنین روزی!
انتهای پیام/م