عکسهای ایرانی و خارجی و مطالب جالب

**اگر آمریکا و طرف‌های غربی بفهمند ایران کشور قوی‌ای است، دست از لجبازی برخواهند داشت**

عکسهای ایرانی و خارجی و مطالب جالب

**اگر آمریکا و طرف‌های غربی بفهمند ایران کشور قوی‌ای است، دست از لجبازی برخواهند داشت**

ژنرال عصام زهر الدین، نماد مقاومت و قهرمان روزهای سخت دیرالزور به شهادت رسید

گروه بین الملل-رجانیوز: سرتیپ «عصام زهر الدین» از فرماندهان ارشد سوری در منطقه «حویجه صکر» در دیرالزور به شهادت رسید. طبق اعلام رسانه های سوری، شهادت این فرمانده به دنبال انفجار یک مین کار گذاشته شده در دیرالزور اتفاق افتاد.
 
به گزارش رجانیوز، فرمانده دروزی‌های سوریه در طول این سال ها بارها کفایت و توانمندی خود را در عرصه نظامی و دفاع از کشور با شکست داعش در نبردهایی که هم برای سوریه و هم برای داعش حکم مرگ و زندگی در شرق این کشور را داشت، به اثبات رساند. شهید عصام زهرالدین، فرمانده گارد ریاست جمهوری سوریه بود که از زمان آغاز بحران در عملیات های مهمی از جمله پاکسازی غوطه شرقی شرکت داشت؛ شهید عصام در جریان محاصره شدن شهر دیرالزور با تعدادی از یارانش به این شهر رفت و با مقاومت ۴ ساله از نفود تروریست های داعش به شهر محاصره شده دیرالزور جلوگیری کرد.
 
بشار اسد و ژنرال عصام زهرالدین در جوانی؛ دوستی و وفاداری که پایدار ماند
 
عصام زهرالدین یک دروزی وطن‌پرست بود که کلاه گشاد ولید جنبلاط برای خیانت سرش نرفت و صفر تا صد تماس‌ها و پیغام‌های این جاسوس سعودی و فرانسه را به اطلاع مقامات دولتی رساند. جنبلاط عامل اصلی سقوط شهر رقه بود، سرهنگ مسوول امنیت این شهر یک دروزی بود که با چند صدهزار دلار خریداری شد و او همه مسیرها را برای ورود تروریست‌های احرارالشام از خاک ترکیه فراهم کرد و شهر به ناگهان سقوط کرد. پس از فرار مناف طلاس به خارج، شهید عصام زهرالدین تقریبا جای او را در گارد ریاست جمهوری گرفت. چندی بعد به دلیل اعتماد بالایی که به وی می‌رفت، از طرف فرماندهی ارتش  مامور حفظ دیرالزور شد. سرتیپ زهرالدین در طول سال‌هایی که شهر در محاصره کشنده و بی‌سابقه‌ای بود، در برابر بیش از 80 عملیات سنگین داعش که بعضی اوقات تا 20 روز هم طول می‌کشید، مقاومت کرد و مانع از سقوط شهر شد. پشت او اما به نیروهای حزب‌الله مستحکم بود که سه سال پیش برای کمک به وی راهی دیرالزور شدند و تا روز شکست محاصره، کسی نمی‌دانست که در این شهر همه مقاومت می‌کنند.
 
10 آبان سال 1395/ عکسی به یادماندنی از ژنرال زهرالدین و یکی از نیروهای ایرانی سپاه قدس
 
تروریست های داعش قبل از آزادسازی شهر دیرالزور تلاش های زیادی برای ورود به این شهر انجام دادند و حتی موفق شدند ارتباط شهر دیرالزور را با فرودگاه قطع کنند اما با مقاومت کم نظیر سرتیپ عصام و همرزمانش، ناکام ماندند. شهید عصام زهر الدین که به نماد مقاومت در سوریه مشهور شده بود در لیست ترور سازمان جاسوسی رژیم  صهیونیستی(موساد) قرار داشت  و چندین بار توسط عوامل رژیم صهیونیستی مورد سوءقصد قرار گرفت.
 
آخرین تماس تلفنی مستقیم ژنرال شهید با سهیل حسن فرمانده نیروهای تایگر  که مربوط به 14 روز پیش می شود.
 
آوازه دلاورهای ۴ ساله این فرمانده شهید ارتش سوریه در شهر محاصره شده دیرالزور آن هم با کمترین تجهیزات نظامی، در عرصه بین الملل شگفتی سران نظامی غرب و شرق را در پی داشت و  خشم حامیان تروریست های داعش را هم برانگیخته بود.
 
گفتنی است همه خانواده شهید عصام زهرالدین در سوریه لباس رزم بر تن کرده و در حال نبرد با تکفیری‌ها هستند. برادرش فرماندهی جبهه القنیطره را دارد و فرزندش ماه‌ها دوش به دوش پدر در دیرالزور جنگید. همین سه هفته پیش بود که پس از مدت‌ها راهی زادگاهش شد و استقبال باشکوهی از او کردند، او فخر دروزی‌های سوریه و جهان بود و همه اهالی سویداء به او افتخار می‌کردند و نامش را به نیکی می‌برند. به جرات می‌توان گفت که اگر وجود وی  و برادرش نبود، خیلی‌ها در این استان حاضر به پوشیدن لباس رزم نبودند. او زنده ماند تا شکست محاصره شهر را ببیند.
 
سرتیپ سهیل حسن فرمانده نیروهای ببر ارتش سوریه شهادت هم‌رزمش، سرتیپ عصام زهرالدین را تسلیت گفت. 
 
در شهریور ماه سال ۹۵ زمانی که نیروهای ارتش سوریه هدف حملات جنگنده های آمریکایی قرار گرفتند و همزمان گروه تروریستی داعش حملات سنگینی را علیه نیروهای محاصره شده در شهر انجام داد، سرلشکر عصام و یارانش با مقاومتی جانانه از سقوط ارتفاع راهبردی الثرده در حومه شهر جلوگیری کردند. 
 
در ذیل فیلمی را مشاهده می کنید که برای همیشه در یادها ماندگار شد؛لحظه تاریخی شکست محاصره شهر دیرالزور و مکالمه شهید سرلشکر عصام زهرالدین با سرتیپ سهیل نمر که به ببر سوریه معروف شده است.
 
Video Player

عصام زهر الدین قهرمان روزهای سخت دیرالزور.MP4 | دانلود فیلم 
 
 
باوجود حسادت‌هایی که در ارتش سوریه به وی می‌شد و برخی‌ها او را شومن می‌نامیدند، اما واقعیت آن است که در کنار سهیل حسن، نامش در تاریخ نبردهای سوریه به یادگار خواهد ماند و مجسمه‌اش در ورودی‌ها و میدان‌های شهرهای سوریه یادگار سرداری است که از خاک وطنش پاسداری کرد. 
 
سربازان مشهور زهرالدین  در تشییع پیکر وی در فروشگاه دمشق
 
 
Video Player

ورود پیکر فرمانده سوری شهید عصام زهرالدین به دمشق.mp4 | دانلود فیلم 
 
Video Player

بوسه شهید عصام زهرالدین بر پرچم مقاومت و سوریه پس از شکست محاصره دیرالزور.MP4 | دانلود فیلم 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد