عکسهای ایرانی و خارجی و مطالب جالب

**اگر آمریکا و طرف‌های غربی بفهمند ایران کشور قوی‌ای است، دست از لجبازی برخواهند داشت**

عکسهای ایرانی و خارجی و مطالب جالب

**اگر آمریکا و طرف‌های غربی بفهمند ایران کشور قوی‌ای است، دست از لجبازی برخواهند داشت**

خبرمهم هاشمی در اجلاس خبرگان رهبری

خبرمهم هاشمی در اجلاس خبرگان رهبری Print E-mail
سه شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۸


هاشمی رفسنجانی طی سخنانی در آغاز ششمین اجلاس چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری از تنظیم طرحی برای برون رفت از شرایط فعلی کشور خبرداد.

به گزارش فارس، اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسائلی در جامعه به وجود آمده که باید برای حل آنها و برای جلوگیری از تبدیل شدن مسائل کوچک به شکاف‌های بزرگ‌تر برنامه‌ریزی و توجه جدی صورت گیرد اظهار کرد: باید با حرکت به سوی همدلی و ایجاد آرامش و امنیت در بین همه اقشار از تمام ظرفیت‌های که در چارچوب نظام و قوانین اساسی مایل به همکاری هستند بهره برد.

وی به اظهارات اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: از سخنان ایشان محورهای کلیدی و جدی وجود دارد که می‌توان اهداف نظام مقدس اسلامی را در قالب آنها پیگیری کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: بدون شک اگر به سخنان رهبری توجه کنیم همه مشاجرات نیروهای دست‌اندرکار انقلاب مرتفع خواهد شد و من فکر می‌کنم در صورت توجه به این سخنان مشکل جدی نخواهیم داشت و البته در جامعه مباحثات می‌تواند وجود داشته باشد و این طبیعی است.

هاشمی رفسنجانی به 9 محور سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ابراز رضایت ایشان از راهپیمایی روز قدس که با حضور یکپارچه ملت همراه بود و نشان از علاقه‌مندی و وقایع ملت به کلام امام و آرمان فلسطین را نشان داد از جمله نکات محوری سخنان ایشان بود که باید این ظرفیت عظیم را پاس داشت.

وی ادامه داد: رهبری در سخنان خود خیلی صریح فضای تهمت و مشاجرات نامشروع را در داخل کشور محکوم کردند و بر این نکته تاکید جدی داشتند که برخی مسائل سبب دور شدن دلها می‌شود و همه باید توجه کنند که فضای تهمت و ایجاد ناامنی فکری برای دیگران و آلوده کردن فضا به بدبینی می‌تواند بنیان جامعه را سست کرده و آن را تضعیف می‌کند و باید همه مراقب باشند که فضا بیشتر از این آلوده نشود.

اگر به قانون عمل نکنیم چیزی باقی نمی‌ماند هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خود با اشاره به ابعاد کلیدی سخنان رهبر فرزانه انقلاب در نماز عید سعیدفطر، تاکید مقام معظم رهبری بر محور قرار دادن قانون در تمامی مسائل را یادآور شد و گفت: ما بعد از 30 سال همه زندگیمان می‌تواند قانونمند باشد و آنهایی که دست‌اندرکار هستند باید مقید به قانون باشند و باید برخی بدانند که اگر بی قانونی‌کنند نباید توقع داشته باشند که قانون نسبت به آنها بی‌تفاوت باشد و بشود از آن گذشت و باید بدانیم اگر به قانون عمل نکنیم چیزی باقی نمی‌ماند و بی قانونی سبب هرج و مرج می‌شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیان محور چهارم سخنان رهبری در نماز عید سعید فطر اظهار کرد: ممنوع‌کردن از پخش اعترافات نسبت به دیگران راهکار قانونی دارد و اگر پخش شد باید با متخلف برخورد شود و این نمی‌شود که هر رسانه هر چه خواست بگوید چرا که این بی‌قانونی، بی‌احترامی به علم، ناموس، شخصیت و اعتبار افراد و جامعه است.

مکر، تملق و دروغ بلای جان جامعه است
اکبرهاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود در مراسم آغازین اجلاس ششم دوره چهارم این مجلس در بیان ابعاد دیگر سخنان رهبر فرزانه انقلاب به محوریت سخنان ایشان مبنی بر مدارای حداکثری و برخورد حداقلی مخالفان در چارچوب قانون اشاره کرد و گفت: رهبری دوری از مکر، فریب و تملق و دروغ را همواره مورد تاکید قرار دادند و اینها بلای جان جامعه است و این در حالی است که با صداقت، صراحت و شفافیت می‌توان همه چیز را تحت تاثیر قرار داد و با عمل به آنها زندگی را شیرین کرد.

باید انتقاد را در چارچوب اصول و مقررات مطرح کرد
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیگر موارد مهم سخنان رهبری انقلاب را معالجه با دارو در حد ممکن، قبل از جراحی و لزوم عمل همه به قانون عنوان کرد و گفت: باید در قالب فضایی آگاهانه انتقاد را در چارچوب اصول و مقررات و به دور از مچ‌گیری‌‌های خارج از قانون مطرح کرد و اگر چنین شد مورد تایید همه است.
هاشمی رفسنجانی، لزوم رعایت حقوق افراد در دفاع از خود را یکی دیگر از محورهای سخنان رهبری برشمرد و گفت: باید با تاکید بر قانون و انجام وظیفه قانونی از سوی همه و با جدیت هر چه بیشتر آن زمینه‌ای را فراهم کرد که بسیاری از درگیری‌ها و اعتراضات تبدیل به مباحثات انسان‌های متمدن و صاحب نظر شود تا مردم بتوانند در این چارچوب حرکت کنند.

گروهی از افراد خیر در حال تنظیم اقداماتی برای برون رفت از وضعیت فعلی با محوریت کلام رهبری هستند
هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: گروهی از افراد خیر و خیرخواه در حال تنظیم اقداماتی هستند که بتوان با محوریت کلام رهبری و صاحب نظران برای برون رفت از وضعیت فعلی اقدام کرد و فضای فعلی جامعه و دیگر مسائل را از وضعیت فعلی به فضای نقادی جدی جامعه تبدیل کنیم.
رفسنجانی در ادامه به شروع سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: در آستانه شروع سال تحصیلی اقدامات برای حل مسائل اخیر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و باید تلاش کنیم تا ابهامی باقی نماند و در صحنه جهانی نیز نیازمند به دیپلماسی موثر هستیم و امروز و فردا کردن جواب نمی‌دهد و باید بدانیم دشمنان ما خیلی فعال هستند و دائم طراحی می‌کنند و ما باید در این ابعاد آمادگی داشته باشیم تا بتوانیم از حقمان دفاع کنیم و البته ما بیش از حقمان مطالبه نمی‌کنیم.
هاشمی با بیان این‌که ارتباط بین حوزه و دانشگاه بسیار مهم است، ‌ادامه داد: خیلی‌ها تلاش می‌کنند بین این دو نهاد انسان‌ساز فاصله بیندازند. اما همکاری حوزه‌ها و مراجع با کل نظام بسیار مهم است که در طول 30 سال گذشته هیچ‌گاه در این زمینه مشکل نداشتیم و انشاءالله در آینده هم نخواهیم داشت. باید تهدیدات رفع شده و مشکلات کوچک که باعث شکاف بیشتر بین آنها نشود که علما و روحانیون نیز به این امر توجه دارند.

باید با کار و تلاش برخی رکودها را جبران کرد
وی ادامه داد: ما مشکلات زیادی داریم که مولد‌هایمان تحت تاثیر قرار داده و واردات فوق‌العاده و افت 50 درصدی درآمدهای نفتی مشکلاتمان را اضافه کرده که باید با کار، تلاش و برنامه‌ریزی در چارچوب سیاست‌های مدنظر رهبری در راه حل این مسائل نیز اقدام کنیم.
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در زمان استقرار دولت و تشکیل کابینه رکودی را به جامعه تحمیل کرد که یکی از نیازهای جدی توجه به این موضوع و حرکت به سوی تحقق نیازهای موثر جامعه است.

نیروهای امنیتی عاملان جنایات را شناسایی کنند
هاشمی رفسنجانی در ابتدای سخنان خود نیز ضمن تسلیت شهادت ماموستا شیخ‌الاسلام نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری از نیروهای امنیتی خواست عاملان این جنایات را شناسایی کند.

هیچگاه نباید افتخارات نیروهای ایثارگر، شهدا و جانبازان را از یاد ببریم
هاشمی با اشاره به سالروز هفته دفاع مقدس این دوران را دوران طلایی تاریخ انقلاب اسلامی و مبنای بسیاری از تحولات و پیشرفت‌ها عنوان کرد و گفت:هیچگاه نباید افتخارات نیروهای ایثارگر ، شهدا و جانبازان را از یاد ببریم چرا که اینها حق بزرگی بر تاریخ ما و تاریخ ایران اسلامی دارند و نباید بگذاریم این قطعه تاریخی از کشورمان فراموش یا کمرنگ شود.
آیت الله هاشمی شاهرودی، آیت الله احمد خاتمی و حجت الاسلام دری‌نجف‌آبادی در دو طرف هاشمی رفسنجانی به هنگام سخنرانی حضور داشتند.
شمار اعضای شرکت کننده در اولین روز از اجلاسیه ششم به بیش از 70 نفر می‌رسد.
جلسه ششم دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری هم اکنون به صورت غیرعلنی با حضور اکثریت اعضا در جریان است.