عکسهای ایرانی و خارجی و مطالب جالب

**اگر آمریکا و طرف‌های غربی بفهمند ایران کشور قوی‌ای است، دست از لجبازی برخواهند داشت**

عکسهای ایرانی و خارجی و مطالب جالب

**اگر آمریکا و طرف‌های غربی بفهمند ایران کشور قوی‌ای است، دست از لجبازی برخواهند داشت**

ارتش بعث به کنوانسیون "ژنو " هیچ اعتقادی نداشت/ تدبیر فرماندهان عملیات "کربلای 4 " از تعداد شهدا کاست

سردار عراقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه درباره انتشار خبرهای متعدد در فضای مجازی مبنی بر اینکه 175 غواص ایرانی با دستان بسته زنده به گور شده‌ و به شهادت رسیده‌اند، گفت: بر اساس کنوانسیون "ژنو" اعدام اسیر ممنوع است اما بعثی‌ها نه تنها به کنوانسیون "ژنو" بلکه به هیچ قانونی اعتقاد نداشتند.
ارتش بعث به کنوانسیون سردار سرتیپ پاسدار "عبدالله عراقی" جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در گفتگو باخبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره برخی شبهه‌های عملیات "کربلای 4 " و این‌که برخی رسانه‌ها در فضای مجازی این‌گونه مطرح کرده‌اند که 175 غواص ایرانی با دستان بسته زنده به گور شده‌ و به شهادت رسیده‌اند، اظهار داشت: ما باید از جزیره "اروند" عبور می‌کردیم که بستری برای ادامه عملیات بود، اما یک روز پس از انجام عملیات، معلوم شد که عملیات لو رفته است و دشمن، منطقه را بمباران می‌کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط، فرماندهان تصمیم گرفتند "تک"(هجوم) را تغییر دهند و این موضوع در جنگ، طبیعی به نظر می‌رسد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه یادآور شد: بر اساس کنوانسیون ژنو، اعدام اسیر ممنوع است اما بعثی‌ها نه تنها به کنوانسیون ژنو بلکه به هیچ قانونی اعتقاد نداشتند.

سردار عراقی تصریح کرد: پس از این‌که فاز اول عملیات انجام شد، متوجه شدند که عملیات لو رفته و اگر تدبیر فرماندهان در عملیات "کربلای 4 " نبود، یقینآ تلفات سنگین انسانی بر جای می‌گذاشت و تدبیر فرماندهان باعث شد تا این عملیات با تلفات سنگین مواجه نشود.

وی با اشاره به اسیر شدن یا به شهادت رسیدن رزمندگان در جنگ خاطرنشان کرد: باید جلسه‌ای در این زمینه برگزار شود تا درباره عملیات "کربلای 4 " بیشتر سخن گفته شود.

گفتنی است، مشروح گفتگوی سردار سرتیپ پاسدار "عبدالله عراقی" با باشگاه خبرنگاران در روزهای آینده منتشر خواهد شد.


انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد