عکسهای ایرانی و خارجی و مطالب جالب

**اگر آمریکا و طرف‌های غربی بفهمند ایران کشور قوی‌ای است، دست از لجبازی برخواهند داشت**

عکسهای ایرانی و خارجی و مطالب جالب

**اگر آمریکا و طرف‌های غربی بفهمند ایران کشور قوی‌ای است، دست از لجبازی برخواهند داشت**

نتیجه استعلام از نهاد امنیتی دولتی مانع صدور حکم محمدعلی نجفی شد/ آیا وزارت اطلاعات صلاحیت نجفی را تایید نکرد؟


اگر وزارت اطلاعات نتیجه استعلام را بعد از چند روز به وزارت کشور اعلام نکند به صورت خودکار شهردار توسط وزیر کشور منصوب می شود و از آنجایی که اکنون بعد از 18 روز حکم شهرداری نجفی صادر نشده است گمانه زنی می شود که وزارت اطلاعات نتیجه را اعلام کرده و قاعدتا استعلام منفی بوده است.
گروه سیاسی - رجانیوز، در حالی یکی از شعارها و وعده های شورای شهر جدید تهران «شهرداری شیشه ای» به معنی شفافیت و نامحرم نبودن مردم بوده است که اعضای این شورا از علل طولانی شدن روند صدور حکم محمدعلی نجفی صحبتی نکرده و نمی کنند و همین امر باعث شده تا مشخص شود کاسه ای زیر نیم کاسه شهرداری جدید است.
 
نزدیک به سه هفته از آرای شورای شهر تهران برای محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران می گذرد اما هنوز مراحل صدور حکم وی و آنچه از سوی وزارت کشور به عنوان تشریفات از آن یاد می شود طی نشده و حتی اطلاع رسانی درستی نیز نمی شود.
 
 ازآنجایی که مراحل قانونی انتخاب شهردار بدین صورت است که وزارت کشور بعد از استعلام مثبت فرد مورد نظر از وزارت اطلاعات اقدام به صدور حکم قانونی می کند مشخص می شود که نتیجه وزارت اطلاعات منفی بوده است. اگر وزارت اطلاعات نتیجه استعلام را بعد از چند روز به وزارت کشور اعلام نکند به صورت خودکار شهردار توسط وزیر کشور منصوب می شود و از آنجایی که اکنون بعد از 18 روز حکم شهرداری نجفی صادر نشده است گمانه زنی می شود که وزارت اطلاعات نتیجه را اعلام کرده و قاعدتا استعلام منفی بوده است.
 
در همین زمینه قبلا یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در خصوص استعلام شهردار در زمان صدور حکم محمود احمدی نژاد گفته بود: « وقتی به‌طور معمول جوابی(از طرف وزارت اطلاعات) صادر نشود، حکم صادر می‌شود که همین اتفاق هم افتاد و وزارت کشور (حکم شهرداری وقت را) صادر کرد. 
 
صدور حکم برای سرپرستی شهرداری تهران به نام مصطفی سلیمی نیز نشان می دهد که شورای شهر تهران ناامید از زدن حکم شهرداری نجفی شده است. 
 
اما نگرانی ها بیشتر از این جهت است که عده درصدد فشار برای صادر شدن حکم با وجود مشکلات قانونی و امنیتی مدنظر نهادهای امنیتی دولتی بر سر راه است که خود زمینه ساز بسیاری از مشکلات در آینده خواهد شد.
 
به نظر می‌رسد جریان دولتی تلاش دارد با فشار رسانه‌ای، زمینه صدور حکم شهردار تهران از سوی وزارت کشور بدون توجه به استعلام وزارت اطلاعات را فراهم کند. این شیوه پیش از این از سوی دولت در جریان بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری شده بود که نتیجه آن تایید صلاحیتها و رد صلاحیتهای عجیب و شبهه برانگیز در خلال انتخابات بود.
 
محسن هاشمی رئیس شورای شهر در زمینه عدم صدور حکم نجفی از جدیت خود در دنبال کردن این حکم اینگونه گفته است:«به طور جد به دنبال حکم نجفی هستیم»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد