عکسهای ایرانی و خارجی و مطالب جالب

**اگر آمریکا و طرف‌های غربی بفهمند ایران کشور قوی‌ای است، دست از لجبازی برخواهند داشت**

عکسهای ایرانی و خارجی و مطالب جالب

**اگر آمریکا و طرف‌های غربی بفهمند ایران کشور قوی‌ای است، دست از لجبازی برخواهند داشت**

ستقبال حماسی مردم اصفهان از شهید «دهه هفتادی» پیکر یار حسین‌بن علی به خانه رسید/

شهید مدافع حرم شهید محسن حججی پس از ماه‌ها دوری از خانه به اصفهان بر می‌گردد، آن قدر شوق بازگشت داشته و سریع آمده شهید بی سر، پس از زیارت مشهد مقدس، دیدار با رهبر معظم انقلاب، وداع با مردم تهران، به اصفهان آمده تا بار دیگر بوی شهادت را در کوچه و بازار اصفهان به مشام مردمی برساند که با تشییع شهید خاطره‌ها دارند.
شهید مدافع حرم شهید محسن حججی پس از ماه‌ها دوری از خانه به اصفهان بر می‌گردد، آن قدر شوق بازگشت داشته و سریع آمده شهید بی سر، پس از زیارت مشهد مقدس، دیدار با رهبر معظم انقلاب، وداع با مردم تهران، به اصفهان آمده تا بار دیگر بوی شهادت را در کوچه و بازار اصفهان به مشام مردمی برساند که با تشییع شهید خاطره‌ها دارند.

گروه اجتماعی- رجانیوز: شهید مدافع حرم شهید محسن حججی پس از ماه‌ها دوری از خانه به اصفهان بر می‌گردد. شهید بی سر، پس از زیارت مشهد مقدس، دیدار با رهبر معظم انقلاب، وداع با مردم تهران، به اصفهان آمده تا بار دیگر بوی شهادت را در کوچه و بازار اصفهان به مشام مردمی برساند که با تشییع شهید خاطره‌ها دارند.

 

پوشش لحظه‌ای اخبار بازگشت قهرمان را در این خبر به روز رسانی می‌کنیم:

 

14:20/ پیکر مطهر شهید پس از تشییع در پایتخت به فرودگاه مهرآباد منتقل شده و راهی اصفهان شد.

 

15:13/ هواپیمای حامل پیکر شهید در دانشکده پرواز اصفهان به زمین نشست.

15:25/ پیکر شهید بر دوش سربازان، با حضور استاندار، رئیس دادگستری، فرمانده سپاه صاحب الزمان و دیگر مسؤولان مورد استقبال قرار گرفت.

 

15:25/ خانواده شهیدان مدافع حرم خیزاب، یوسفیان، رضایی و حسینی جهت استقبال از شهید محسن حججی در مراسم استقبال از شهید فرودگاه حضور دارند.

15:45/ پیکر مطهر به حسینیه فرودگاه بدر منتقل شد، حاضران با ذکر مصیبت مداحان برای سیدالشهدا عزاداری می‌کنند.

 

16:00/ عزاداری در فرودگاه به پایین رسید، بنا بر اعلام مجری پیکر مطهر آماده عزیمت به میدان امام می‌شود.

16:05/ تا دقایقی دیگر پیک مطهر شهید وارد میدان امام می‌شود، گزارش ها از میدان امام بر افزایش جمعیت حکایت دارد.

 

16:10/ پوستر هایی مزین به شهید حججی و سربندهای «کلنا عباسک یا زینب» در میان جمعیت موج می‌زند.

نگاه های متعجب توریستهای خارجی بر جمعیت یکپارچه سیه پوش گریان ایرانی خیره مانده است. یک نفر می پرسد:  این جمعیت برای چه به میدان امده اند؟

می‌خواهم بگویم که مردی از تبار حسین با عزت به کشورش بازگشته، قصه ، قصه ی #سر دادن است و شهادت؛ این جمعیت برای مردی آمده است که جانش را در راه عشق بزرگی داده است و حال خداوند آن چنان عشقش را به دل همگان انداخته که زبان از بیانش قاصر است، اما دایره لغاتم آنقدر محدود است و پیشینه فکری‌مان آنقدر از هم دور است که تنها با لبخند می‌گویم: سربازی جوان بود که او را کیلومترها دورتر از کشورش در اوج غربت برای امنیت مردم سرزمینش و هدفی والا سر بریدند.

16:15/ در میان جمعیت نوجوانی که تصویر شهید بر سینه دارد و جوانی دیگر که با «رزهای رنگی» به استقبال آمده قابل توجه است.

 

امروز آشنایی از میان همه انتظارهای به سر رسیده و بغض های از سر گذشته، سر زده می آید، امروز مظلومی غریب نمی آید، آخر امروز همه فداییان حسین در انتظار رسیدن تابوتش ثانیه ها را به شماره نشسته اند تا به جبران غیبتشان در کربلای 61 ، علی اکبری اربا اربا را بر روی دست بدرقه کنند.

با پیراهن مشکی و پرچم سرخ و سربند یاحسین شهیدی سر به راه با سلام بر حسین و روبه کربلا ، با اشک های محرم و ناله های تشنگی کودکان حرم، با روضه های زیارت عاشورا، به سوی شهر شهیدان ایران بدرقه می شود.

16:40/ پیکر شهید وارد میدان امام شد.

حالا قلب اصفهان شهیدی را در آغوش می گیرد که چشمان منتظر فرزندش از حضور سرخ پدر روشن شده است،

شوق جمعیت راه را به روی تابوت شهید بسته است، این بار به جای 49 روز پیش که دشمنان شهید حججی را دوره کرده بودند، دوستان با گل سرخ و گلاب و با اشک چشمانی که در رثای حسین گریسته است دورش حلقه زده اند.

16:50/ ندای لبیک یا حسین از گوش گوشه میدان بزرگ امام به گوش می رسد.

نوای لبیک یا حسین میدان را پر کرده است، فدای حسین شدن اینجا ذکر مدام مردم شده، کربلای بوی آشنای میدان امام است که با عطر شهادت گره خورده است.
سر در گریبان یا چشم در چشم تابوت شهید، مردم اکنون روضه ای را گوش می دهند که چندی پیش چشمشان مجسم شده بود.

 

16:52/ از تازه‌ترین اثر استاد برجسته، رضا بدرالسماء که تصاویری از از شهید حججی است رونمایی شد.

مداح روضه سیدالشهدا می‌خواند، مداحی دیگر می گفت تن بی سر روضه خواندن ندارد.

 

17:06/ سخنرانی سرلشکر رحیم صفوی مشاور رهبر انقلاب در میدان امام آغاز شد.

سردار صفوی در این مراسم گفت: شهید حججی حجت خدا در برابر چشم همگان و سرباز حسین و زینب کبرای است که در برابر یزیدیان زمان و برای دفاع از حریم حضرت زینب جان داد.

 

وی افزود: از برکت خون شهید حججی  و دیگر شهدای مدافع حرم پیروزی های زیادی در جبهه مقاومت به دست آمده است.

 

مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت:شهادت حججی که فرزند مومن نجف آباد بود پرچم برافراشته ای شد در تایخ عظیم ملت ایران و روحیه ظلم ستیزی را در میان کشورهای آزاده بارور کرد.

 

صفوی تصریح کرد: هم اکنون شهدای مدافع حرم نسل دوم و سوم انقلاب هستند که برای اسلام مجاهدت می کنند و انشاءالله راه قدس را باز می کنند.

 

وی افزود:امروز حضور مقام معظم رهبری در میدان امام حسین و بوسه بر پیکر بی سر این شهید ارادت ایشان را به فرزندان نسل دوم و سوم انقلاب نشان می دهد. صهیونیست ها به دنبال توطئه جدید هستند. ملت و دولت عراق این جداسازی در عراق را باید محکوم کنند و نگذارند یکپارچگی کشورشان خدشه دار شود.

صفوی گفت: این رفراندوم غیرقانونی توطئه صهیونیستی است برای تجزیه کشورهای منطقه و پیامد آن تجزیه عراق و به وجود آمدن کشوری است که مد نظر اسرائیل خواهد بود. آمریکایی ها چند پایگاه نظامی در اربیل دارند و متهم اصلی آمریکا است و بدون حمایت آنان تجزیه شمال عراق شدنی نیست.

مشاور عالی  مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: امیدواریم شهید حججی با شهدای کربلا مشهور شود.

 

17:25/ جواد حیدر، مداحی معروف «منم می خوام برم» را به یاد شهدای مداع حرم با هم خوانی جمعیت خواند.

 

حسین آقام آقام آقام بر لب های مردم زمزمه می شود و دست ها به سینه می خورد، حالا جمعیت فشرده تر شده و کم کم وداع نزدیک تر می شود.
غروب آفتاب ششم محرم روز قاسم بن الحسن در تاریخ اصفهان، به اسم شهیدی متولد دهه هفتاد ماندگار شد تا حرامی ها بدانند جوانان این سرزمین همگی به سمت دفاع از حرم در حرکتند.

17:35/ خودروی حامل پیکر به حرکت افتاده و به آرامی از میان جمعیت به ضلع جنوبی میدان می‌رود.

17:45/ برای لحظاتی تابوت شهید به روی دستان مردم قرار گرفت.

17:50/ پلاکاردی از سوی یکی از حاضران در دست گرفته شده که روی آن عکس سردار قاسم سلیمانی نقش بسته و در کنار ان نوشته «سردار! سرباز نمی‌خواهی؟»

 

17:52/ چند کودک کنار هم ایستاده‌اند و پوستر شهید را در دست دارند؛ به مادرشان می‌گفتند «مامان ما هم بزرگ شدیم شهید میشیم؟»

 

17:54/ همزمان با غروب آفتاب، پیکر شهید حججی از میدان امام خمینی خارج شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد